blij

Vanmiddag, toen ik met de hond in het bos liep, hoorde ik het geluid van een saxofoon. Iemand was aan het oefenen, schrille toonladders op een altsax.
Toen ik om een bocht in het pad kwam, zat daar een man van middelbare leeftijd op een bankje, die schielijk zijn saxofoon in de bijbehorende kist legde.
Dichterbij gekomen zag ik dat het een buurtgenoot was, een man waarvan niet alle draadjes even goed gesoldeerd zijn. Om niets kan hij boos uitvallen als je hem tegenkomt.
Nu zei hij verontschuldigend tegen me: “Ik ben nog een beetje roestig, hoor, het komt wel weer.” Toen ik hem zei dat het allemaal wel meeviel, dat hij een prachtige saxofoon had en dat er toch niets heerlijkers was dan op een mooie lentedag in de zon, in het bos op je saxofoon te spelen, zei hij met een stralende glimlach: “Je hebt me helemaal blij gemaakt.”
En mezelf ook, achteraf.

One thought on “blij

Geef een reactie

