schuldvraag

Schuldgevoelens opwekken. De tandarts kan het heel goed. De parodontoloog zal het dan ook wel beter kunnen. Dacht ik.
“Heb je wel geflost, geragerd en gestokerd?” Ja, die woorden bestaan in het tandenjargon. Ik flos, rager en stook me wezenloos. En nooit is het goed. De parodontoloog bevestigde dat. Het is niet goed. Er moet van alles aan mijn zielige tandvlees gebeuren. Maar het goede nieuws is: het is mijn schuld niet! Zegt ‘ie! De boosdoener is een enge, agressieve bacterie. We gaan ‘m aanpakken met grof geschut. Hoe opgelucht kun je zijn na slecht nieuws.

Geef een reactie

