.word verification.

Bij sommige sites moet je een rare lettercombinatie invoeren als wordverification. Een handig trucje om spammers weg te houden. Soms levert dat opeens echte woorden op. Ik had laatst KLASJE. Ook zijn er, voor mij onweerstaanbaar, woorden waarbij ik zelf klinkers mag invullen. Ik doe dat ook altijd bij kentekens van auto’s. Ja, altijd. Als ik er geen woorden van kan maken, dan gebruik ik de eerste letters als ezelsbruggetjes. Zo heb ik ook binnen een dag mijn nieuwe kenteken in m’n hoofd. De letters zijn: PD-XN, dat wordt dan Prima Ding, Xtra Nieuw. Daarnet had ik op een blog: GRTWSP. Niet duidelijk? Voor mij staat er Grote Wesp. Ach, het is een onschuldig vermaak en het houdt me van de straat moet je maar denken.

Geef een reactie

