.agendamakers, hoort mij aan!.

foto (1)

Ik heb een nieuwe agenda gekocht. Hij is leuk, hij is groot. En ik hou van papieren agenda’s. Ik bewaar ze, ik heb ze zelfs nog van de middelbare school, vol met ontboezemingen, foto’s en kaartjes van concerten en films. (over die kaartjes moet ik het binnenkort ook eens hebben, trouwens)
Het zijn documenten, dagboeken, vaak versierd met poeziëplaatjes,stickers en pentekeningen. Mijn nieuwe agenda heeft de week op de linkerkant en de rechterkant is gereserveerd voor ontboezemingen, kaartjes, poeziëplaatjes, pentekeningen, e.d. Heel fijn, heel handig.
Maar alweer is de weekindeling voor mij onbegrijpelijk. De werkdagen zijn redelijk groot, de weekenddagen zijn klein. Veel te klein. Ik ben toch niet de enige die in het weekend allerlei afspraken en plannen heeft? Maar het noteren ervan moet op de vierkante millimeter. Stom.

Geef een reactie

