.liedverdriet.

Schermafbeelding 2013-11-29 om 13.13.37

Van de pietendiscussie heb ik me bewust heel ver gehouden. En dat blijf ik ook doen.

Maar er is een punt waar ik me hard voor maak, waar ik best wel over wil discussiëren: GEEN kerstliedjes op de radio vóór Sinterklaas!

Om op 29 november de eerste irritante kerstbelletjes al te horen rinkelen op de achtergrond van een tranentrekkend liedje (zo alleen, op weg naar huis, geliefde weg, een kindeke in de kou, enz etc ), ik krijg er gewoon jeuk van.

Er is een plaats en een tijd voor alles en de tijd is voorlopig nog niet gekomen.

Als de Sint is uitgezwaaid, ja dan… Dan mogen de kerstbomen naar binnen, dan mogen de liedjes van mij de hele dag klinken, ik zet ze wel uit als ik er geen zin meer in heb. En nu ik toch bezig ben: is het nu écht nodig dat elke kerstsong die belletjes op de achtergrond heeft?

Geef een reactie

